Förening Wästerringen

Lotta Martinsson

Lotta Martinsson sjunger

Årsmöte 19 februari

Vårt årsmöte ägde rum 19 februari i föreningslokalen. 35 medlemmar deltog i mötet. Efter val av funktionärer för mötet följde musikunderhållning. Lotta Martinsson sjöng gamla godingar från 50-till 70-tal. Hon bjöd på ett blandat program och bjöd på sina ”örhängen”. Vi fick höra låtar av Elvis, Kicki Danielsson, Roy Orbyson, Flamingokvintetten med flera. Lotta uppmanade oss att klappa med och att dansa. Hon fick många ur den engagerade publiken att dansa loss till låten Lets Twist again. Hon tackades av med en varm applåd. Därefter följde fika och årsmöte för 2023.

Verksamhetsberättelsen och den ekonomiska berättelsen godkändes och styrelsen beviljades ansvarsfrihet. Valberedningens förslag presenterades av Kjell Johansson. Anders Färnstrand, Margareta Röstlund, Sonja Ström och Synnöve Mollberg Andersson omvaldes till styrelsen och Britt-Marie Wixner nyvaldes. Samtliga ledamöter i våra olika kommittéer omvalds och till motionskommittén nyvalds Birgitta Wallbom. Till ersättare för revisorerna nyvaldes Gunnar Dahlström.

Margareta Röstlund informerade om att en förfrågan har inkommit från PRO Markbacken om eventuell sammanslagning av våra föreningar.

Gun Asplund som valt att avgå från styrelsen avtackas med en blomma.

Kjell Asplund som svarat för flaggningen under året tackas med trippelskrapslotter.

Mötet avslutades med lotteridragning. ICA Eko hade skänkt en fruktkorg som lottades ut på entrébiljetten.