Förening Örebro City

PRO City Maraton 2023

Foto: Kajsa Bodén

Fin avslutning på PRO Örebro City maraton.
Det började i maj och avslutades på friluftsdagen med målgång och medaljutdelning. En skara av medlemmar har genomfört "maran". Imponerande! Lisbeth Call tog täten för sista kilometern runt Sveaparken och stolta deltagare tog emot medaljer med blågula band i målfållan. Inger Johanson fick äran att dela ut medaljerna.

Nedan finns all information inför 2023 års nya aktivitet:

Gå, lunka, löp en ”mara”.
Under tiden 1 maj – 27 september kan du i din egen takt avverka 42 195 meter
(ca 4 mil).

Gå de promenadvägar du föredrar.
Du som redan har för vana att promenera ska inte känna tvång att gå de sträckor som vi "mutat" in utan du kan fortsätta att gå de promenadvägar som du föredrar. Kryssa bara i en ruta för 1 km och två rutor för två km på Deltagarrapporten.

Vill du testa nya turer finns det 8 etapper att välja mellan. Se kartor mm längst ned här på sidan. Vid varje startpunkt kan du välja mellan en kortare sträcka 1 km eller en längre sträcka på 2 km.

Deltagarrapport
.
Kryssa i 1 ruta för den korta sträckan. Går du de längre sträckorna kryssar du i 2 rutor. När alla 42 rutorna är ifyllda har du gått en mara.
Deltagarrapport lämnas in senast 20 september på PRO Köpmangatan 54. Meddela även Agneta Björck så att rätt antal "priser/medaljer" räcker till alla deltagare.

Den stora finalen på Friluftsdagen den 27 september
Det blir Grand Fina för PRO City Maraton med målgång i Sveaparken efter en sista promenad, 1 km-sträckan vid Sveaparken. En välförtjänt medalj delas ut till samtliga som fullföljt Maran. Dessutom lottas fina priser ut bland er som promenerat en hel Mara
PRO Örebro City
Friskvårdsgruppen