Förening Skallsjö

Skallsjö PRO har sin verksamhet i det trevliga gula huset centralt beläget i Floda. Det lilla röda huset till vänster i bild är vårt Annex där flera av aktiviteterna sker.

Jag heter Ulf Hiller och är ordförande i PRO Skallsjö.

PRO Skallsjö är en självständig, partipolitiskt och religiöst obunden intresseorganisation, som verkar för att tillvarata våra medlemmars intressen. Vår uppgift är att vara en mötesplats för gemenskap, samvaro och lärande för oss seniorer. Vi skall också som förening ha möjlighet att påverka beslutsfattare i samhället i frågor rörande vård och omsorg, ekonomisk trygghet, livsmiljön, etc.

Vår kärnverksamhet är att erbjuda alla medlemmar en variation av olika aktiviteter, vilka beskrivs i vår Verksamhetsplan, förutom ”spontana” aktiviteter som då och då kommer upp på vår hemsida, (www.skallsjo pro) t.ex. studie-, konsert- och teaterbesök, berättarkvällar, pubaftnar, etc. Det är också viktigt att föreningen får in dina idéer och förslag till ev. nya aktiviteter. Maila gärna till oss (skallsjo@pro.se) vad du tycker vi skall lägga till i vår verksamhetsplan. Styrelsen kommer sedan att bearbeta alla förslag.

Vi vill också ha nya medlemmar och de bästa rekryterarna är vi själva, så tala med era vänner och bekanta att de skall bli medlemmar i PRO Skallsjö!

Våren 2023

Ulf Hiller