Förening Njurunda

Thord har ordet i maj

Ordförande Thord Jarlehag i en båt

Sommaren är på gång
Nu har jag haft det andra medlemsmötet som ordförande. Fortfarande är det lika spännande att
stå där framme och tala till er alla PRO vänner, nya som gamla medlemmar.
Medlemsantalet ligger 750 strecket. Fick 4 nya under april-maj.
Några från styrelsen har varit ute med kaffebord för att värva medlemmar.
Våra aktiviteter rullar på. Som jag ser är det som lockar seniorerna att vara med PRO-Njurunda. Som ordförande får man engagera sig i andra kommittéer, PRO:s Samorganisation inom Sundsvalls kommun. SPF-Njurunda med mera. Vårens styrelsearbete har präglats av 80:s firade som skulle hållas i maj. Vi har letat i arkiven efter material till en minnes folder.
Nu fick vi ställa in firandet, för få anmälda deltagare. Nytt datum för firande blir sep-okt.
Vad händer i sommar
Under den rubriken på vår hemsida hittar du all information.
Ett stort beröm till er alla som leder alla våra aktiviteter.Ty många med mig vet att drömmar kan förverkligas. Det enda som krävs är ett uthålligt hjärta, en dedikerad hjärna och väldigt mycket svett innan vi kan skörda frukten av vårt arbete.
Trevlig sommar på er alla!
Ordförande Thord Järlehag