Förening Njurunda

Thord har ordet 2023-12-20

December - 2023.
Hej!
Ännu ett år är på väg mot sitt slut, julen står vid dörren. Vi får alla en tid då vi får umgås med våra nära och kära. Jag hoppas att ni alla får en tid till återhämtning inför det nya året 2024och att ingen blir sittande ensam.
2023 var ju det år då allt skulle bli som det var förr, innan pandemin, men så blev det inte. Kriget i Ukraina, resulterade så småningom i höjda priser, inflation och stigande räntor. Pensionärernas ekonomi är i ett bekymmersamt läge. Priserna stiger snabbt, inte minst på livsmedel, men pensionerna hänger inte med. PRO kräver därför högre inkomstpension.
Jag är väl medvetna om att en stor del av medlemmarna inte har möjlighet att ta del av information digitalt. Vi har och kommer att erbjuda utbildningar hur man använder mobiltelefon och dator. Månadsmöten och programblad har varit det främsta kommunikationssättet.
Vi vädjar till medlemmar att hjälpa till att sprida budskap som kommer upp på vår hemsida.
En värvarfilmen är på gång. Det är distriktet som ska testa detta. 16 januari filma friskvårdsaktiviteter i Attmar för filmen.
Under 2024 föreslår riks PRO en dansdag, ungefär som friluftsdag.
En del föreningar i distriktet tänker testa detta.
Det nya året som kommer finns det många resor och evenemang som resegruppen har planerat in. PRO:s resor för medlemmarna är en viktig del av vår verksamhet.
Titta in på Seniorträffen och ta en fika och kolla vad som är på gång.
Jag vill gärna slå ett slag för ”Trippelskrapet” innebär inte bara vinster för oss medlemmar utan bidrar även till föreningens verksamhet.
Har du idéer på roliga aktiviteter eller något annat du vill vi ska ta upp på våra medlemsmöten? Ta gärna då kontakt med någon i styrelsen.

Jag önskar er en God jul o Gott Nytt År!
Thord Järlehag
Ordf. PRO Njurunda