Förening Njurunda

MajLis har ordet 2024-05-28

Ordförande MajLis Blomqvist

Foto:Asa

Pro står för stora utmaningar för att kunna göra pensionärernas röst hörd, med tanke på att många pensionärer har det svårt ekonomiskt, för kostnader till besök hos läkare och tandläkare.
Medicin är en stor kostnad för många av våra medlemmar, matpriserna har även ökat.
Därför försöker att arrangera olika aktiviteter till en rimlig kostnad.
För vad som är viktigt är att det finns mötesplatser där det ges möjlighet att träffas och göra aktiviteter tillsammans.
Vi har en stor cirkelverksamhet, som målning av konst, hobbyverksamhet som vävning, tennslöjd, stickning mm.
Bokcirklar, vattengympa, promenader, boule, gåbingo, vinprovning, whiskeyprovning, resor m.m.
Där många medlemmar ges möjlighet till aktivitet varje vecka.
Viktigt är mötet och träffas till tex. En kopp kaffe på cafét vid seniorträffen som PRO driver tillsammans med SPF.
Tag gärna kontakt med någon i styrelsen och lämna önskemål om verksamhet ni skulle vilja delta i.
Under sommaren arrangerar vi en dagsutflykt och en resa till Dalhalla.
Styrelsen önskar alla våra medlemmar en riktigt skön sommar!

Ordförande MajLis Blomqvist