Förening Njurunda

Thord har ordet 2023-07-21

Här kan du berätta om din förening eller verksamhet.

Ordförande Thord Järlehag

Sommaren, sommar. ….

Snart dra vi på gång!!

Vår verksamhet har inte stått stilla under sommaren. Ni ska veta att finns ledare som engagerar sig under sommaren, resor, lunchträffar bouleträning med mera.
Vi i styrelsen och ledare ska planera verksamhet i börjande av augusti.
En utvärdering av aktiviteter/ summering. Föreslå nya, genomgång av ekonomin/budget.
Planera in 80: års firande som förening.
På Facebook sidan visar vi våra solrosor hur dom växer, samt berättar vi vad vi gör. Jag själv klipper gräsmattan, inkallad på tjänsteuppdrag, grillar, spelar golf, och ska tälta med barnen (26,31 år).

Distrikt Medelpad inbjuder samtliga reseledare i Medelpad till utbildning. Det är viktigt att vi har en gemensam syn på resor och säkerhet inom resor.

I PRO-tidningen skrivs det mycket om bedrägerier.
Äldre är en särskilt utsatt grupp när det gäller telefonbedrägerier, så kallad vishing. Förra året anmäldes 21 600 fall av telefonbedrägerier över hela landet. Sammanlagt kom bedragarna över drygt 600 miljoner kronor, enligt uppgifter från polisen.
Ha nu en skön juli, vi ses igen när verksamheterna kommer i gång...

Ordförande Thord Järlehag