Förening Ljungbyholm

Påskfest 14 mars 2024

Påskfesten i PRO Ljungbyholm samlade 70 medlemmar. Alla njöt av de vackert dukade borden i grönt och gult, påskliljor, forsythia och videkvistar.
Nya medlemmar presenterades och hälsades välkomna.
Ordförande lämnade kortfattat information och bjöd därefter in till olika aktiviteter under våren. Intresseanmälan lämnades in av medlemmarna. Föreningen har ett par studiebesök inbokade: Linnéuniversitetet E-health visningsrum med digitala hjälpmedel för hem och arbete, även Christinelunds gård kommer att besökas. Boccia kommer att startas upp igen i föreningen efter att ha varit vilande några år.
Inbjudan till Digifika delades ut och kommer att genomföras under året vid olika tillfällen och planeras efter deltagarnas behov och önskemål.
En fikautflykt till Hossmo gård är på gång i början av april.

Påskfest

Foto: A-C Kittel-Olsson

Det bjöds på läckra ägg- och sillsmörgåsar, ostsmörgåsar, kaffe och kaka. Underhöll oss gjorde Lasse Trofast med bravur och han avslutade med den vackra Ölandssången till allas glädje. Lottdragning avslutade träffen. Ordförande tackade medlemmarna och önskade alla en skön och spirande vår.