Förening Ljungbyholm

Medlemsmöte 11 april 2024

Månadsmöte den 11 april där 75 medlemmar slöt upp för att lyssna på Kalmars kommunalråd Johan Persson. Johan informerade om Kalmar kommuns landsbygdsutveckling med olika satsningar samt om hur kommunen arbetar för seniorer på landsbygden samt centralt. En liten uppdatering av arbetet när det gäller krisberedskap lämnades. Informationen avslutades med en frågestund. Det var en uppskattad information enligt medlemmarna.

Vårblomster

Foto: A-C Kittel-Olsson

Mötet fortsatte med information och uppdateringar av kommande aktiviteter. Hossmo gård, Linnéuniversitetet, Krankelösaholm, nystart av boccian och vårmiddagen i maj.
Vi avslutade med kaffe och härliga smörgåsar samt en god kaka. Ordförande önskade alla en skön vår och att alla skulle få njuta av solen och vårvärmen.