Förening Ljungbyholm

Årsmöte den 15 februari 2024

Dags för årsmöte med PRO Ljungbyholm. Ett stort antal medlemmar anslöt till årsmötet, cirka 86 personer, vilket är ett fantastiskt stort antal av vår "lilla" förening. Grattis till oss i PRO Ljungbyholm!
Vi började med parentation över de medlemmar som under 2023 lämnat oss. Ljuständning, finstämd musik och diktläsning samt en tyst stund för att minnas.

Årsmöte parentation

Foto: A-C Kittel-Olsson

Sedvanliga årsmötesfrågor avhandlades och klubban svingades säkert av mötets valda ordförande Jan Martinsson. Två trotjänare, Ann-Margret Sjöstrand och Åke Brorsson, lämnade sina uppdrag som sekreterare 14 år och kassör 11 år. Ordförande framförde ett varmt tack och de båda avtackades med en gåva. Även tre andra medlemmar lämnar sina uppdrag, Leif Jacobsson som lotteriansvarig, Margitha Jacobsson och Gunilla Johanson som värdinnor, samtliga avtackades med en blomma. Under mötet valdes Ann-Mari "Mia" Pettersson till ny kassör samt Gunilla Johansson till ny sekreterare. Till nya värdar valdes Kalle Pettersson och Ulf Olsson.
I slutet av mötet informerade ordförande och sekreterare om olika inbjudningar till aktiviteter samt till planerade resor.
Fika med semlor bjöd föreningen sina medlemmar på, vilket uppskattades.

Som avslutning fick vi njuta av 60- och 70-talsmusik framförd av Tony Strandberg. Därefter lottdragning och avslutning.

Tony Strandberg

Foto: A-C Kittel-Olsson