Förening Ljungbyholm

Gökotta den 29 maj 2024

En tidig och lite lätt regnvåt morgon samlades en del hågade medlemmar för en gökotta på Biskopsskogens fotbollsplaner i närheten av en fantastisk vandringsled. Efter att ha intagit den medhavda frukosten och njutit av fågelsången samt göken som tre gånger gjorde sig hörd tog vi en promenad längs Ljungbyån och svarade på en del frågor på tipspromenaden. Mitt under promenaden bjöd solen upp till värme och njutning och visade naturen i ett ljuvligt skimmer. Vid rättningen av tipsrundan visade det sig att två personer hade lika många rätt. En av dem hade dessutom gissat rätt på utslagsfrågan som bestod av att gissa antal knutar på ett snöre i en liten glasburk. Vi utmanade varandra i steggolf och att kasta kottar i en hink, det gick både bra och mindre bra, men roligt hade vi. En stor applåd till segrarna i de olika grenarna. Nöjda och glada vandrade vi sedan hemåt för att fortsätta njuta av dagen.

Gökotta 24

Foto: A-C Kittel-Olsson