Förening Ljungbyholm

Midsommarfest 13 juni 2024

Den 13 juni var det dags för lite midsommarfirande med förhoppning om uppehållsväder och lite goa plusgrader. Ordförande hälsade alla 63 glada medlemmar som samlades vid klubbhuset i Ljungbyholm välkomna. Alla väl påklädda för någon värme märktes inte av. Några satte sig inne, men de flesta av oss höll till ute vid de framdukade borden och stolarna. Allt är möjligt efter önskemål!
De som ville startade med en tipsrunda, vilken vanns av Sylve Åkerklint i hård konkurrens med Hans Olsson och Ewy Thorell. Utslagsfrågan var avgörande.
Efter det bjöd styrelsen in till ett bord dignande med nypotatis, matjesill, köttbullar, olika såser och grönsaker. Till kaffet därefter serverades hembakade jordgubbsbakelser som smakade alldeles förträffligt gott. Bertil Samuelsson informerade om att vi fått möjlighet att boka in oss på biljetter till "Elvis" uppträdande i Kalmar i oktober, intresseanmälan togs upp.
Som avslutning önskade vi varandra en skön midsommar och sommar.

Jordgubbsbakelse

Foto: A-C Kittel-Olsson