Förening Ljungbyholm

Januarimöte den 11 januari 2024

Så var det dags att möta det nya året 2024. Ett sjuttiotal medlemmar hade slutit upp, glada och pratsamma vilket är helt underbart att se och höra. Mycket att prata om efter jul-, nyårs- och trettonhelgerna som det ska vara vid ett januarimöte.
Ingemar Tovesson från pro-distriktet informerade kort om digitaliserings positiva och negativa sidor. Tyvärr låg wifi nere i sockenstugan på grund av en cyberattack och därmed blev informationen kortare än planerat.
Medlemmarna fick därefter njuta av den sedvanliga risgrynsgröten, skink- och ostsmörgås samt kaffe och kaka.
Ordförande visade bilder från föreningens olika träffar, aktiviteter, studiebesök och resor som genomförts under 2023. Ett uppskattat inslag med många skratt från medlemmarna.
Mötet avslutades med lotteridragning och vinstutdelning.

Uppstart 2024

Foto: A-C Kittel-Olsson