Förening Taberg

År 2023

Här kan du berätta om din förening eller verksamhet.

Personer framför träd

Text Eva N foto bol

Fredag 17 mars 2023

Återigen hade vi bänkat oss vid festligt dukade bord i klubbstugan på TSK. Vi hade samlats för att insupa nya kunskaper om olika viners förborgade hemligheter. Till vår hjälp hade vi sommelier Peter Forsberg, som denna gång tagit med sig sin läromästare Leif Winberg. Tillsammans inledde de vinprovarkvällen med att berätta om föreningen Munskänkarna, som båda tillhör.
Därefter sattes vi direkt på prov, om vi kunde urskilja vilket av de framsatta vita vinerna som var sötast, vilket alla klarade med bravur. Men sedan blev det lite svårare att klura ut de röda vinernas egenskaper och samtidigt fick vi en lärorik geografilektion om vilka länder de kom ifrån.
Efter vinprovningen vankades det en delikat räkskapelse och vin till maten. Allsång leddes av Bodil och Reine och vin lottades ut.
Tack Ingrid, Arne, Bodil, Reine, Asta och Classe för en mycket trevlig och lyckad tillställning.