Förening Taberg

Politikerutfrågning mars 22

Politikerutfrågning mars -22 foto bol

text och foto Carola

Torsdag 21 april kl 14,00 Tipspromenad i Hembygdsparken Taberg. Medtag eget fika. Välkomna till en eftermiddagsstund med bra gemenskap.
En strålande skön eftermiddag i Tabergs Hembygdspark med eget fika och en trelig tipspromenad. Inte behövde vi frysa heller, nordanvinden vände vid Åsastigen.

Sillunch Hembygdsparken 21 juni -22

Text och bild Carola

Tisdagen den 21 juni -22
En fin eftermiddag i Hembygdsparken med sillunch och allsång med våra spelemän där vi sjöng lite fina sommarvisor. Även ett trevligt lotteri som Alms hade fixat. Vi var ca 70 personer där och vi åt nästan 21 kg färskpotatis samt 5 stora hinkar med matjessill och tillbehör. Allt till stor belåtenhet. Dessutom var ju vädrets makter med oss och många fick söka sig till skuggan.

Vårt eget julbord den 3 december 2022 är nu fullbokat.
Kostnad kr.250 betalas kontant eller med swish

De medlemmar som deltagit i mobiltelefonikursen i PRO Tabergs regi samlades nästan mangrant till en kursavslutning på TSK torsdagen den 17 november. Vi ville med en blomsterbukett visa vår uppskattning för den tid och de vedermödor Anne-May Hedquist, vår kursledare, lagt ner på att inviga oss, mer eller mindre kunniga, i mobiltelefonins mysterier. Dessutom bjöd hon oss på julglögg, kaffe och hembakade kakor och en trivsam samvaro. Tack Anne-May!

kurs i telefoniavslutning

avslutning i telefoni text Eva N, foto bol