Förening Körfältet

Medlemsmöte 5 mars kl 13.00

Vinter

Referat från PRO Körfältets medlemsmöte 5 mars 2022.

Äntligen har vi kommit igång med medlemsträffarna efter det envetna virusets härjningar. Ett trettiotal medlemmar hade mött upp till dagens träff på Mötesplats Reveljen.

Vår ordförande hälsade alla hjärtligt välkomna till en stund med musik, kaffe, semla och go samvaro.

En trio ur Tiljans spelmanslag, Jonas Johansson Majlis Ek o Stig-Ola Ek underhöll med en blandad mix av musik. Majlis sjöng den fina Taubevisan Invitation till Bohuslän, Stickan sjöng bland annat den omtyckta Gunnar Vägman av Dan Andersson. Jonas stod för mellansnacket som var både roligt och intressant. Majlis lockade oss med i allsång på populära Sven Ingvars melodier.

Musikanterna avtackades med tack och applåder av nöjda åhörare. Därefter lät sig alla väl smaka av gott kaffe o semla. Under tiden fanns det möjlighet prata och umgås och att köpa PROs skraplotter samt lotter i föreningens lotteri. Heder och tack till dagens servitriser och lotteriansvariga.

Nu ser vi fram emot årsmötet och att snön smälter bort så boulen och annan uteverksamhet kan börja.

Britta Dahlberg

Trio ur Tiljans spelmanslag