Förening Körfältet

Höst-Budgetmöte

Vintern kommer

Referat från PRO Körfältets höstmöte

Höstmöte tillika budgetmöte hade PRO Körfältet den 13 november på mötesplats Reveljen.

Mötet inleddes med ett välkommen av ordföranden Ulla Deutschmann och smäktande gitarrtoner av dagens underhållare Lennart Borgebo.

Verksamhetsplan för 2022 presenterades och godkändes av mötet. Därefter redogjorde Margareta Andersson, kassör, för året som gått och förutsättningarna för 2022 års budget. Mötet godkände lagt förslag.

Astrid Eriksson, studieorganisatör, berättade litet om pågående och kommande cirklar och aktiviteter. Adventsresa till Marieby kyrka med kyrkkaffe. Julgröt på Papegojan och att nästa årsmöte blir i februari.

Hemgjorda smörgåsar och småkrus serverades som fika och under tiden spelade Lennart Borgebo flera klassiker till allas glädje.

Dragning av dagens tunnbrödslotteri där alla hoppades på vinst hölls.

Ordföranden Ulla tackade dagens musikant, arbetsgrupperna för fika och lotteri och alla medlemmar som mött upp till höstens budget/ höstmöte och önskade alla en fin advent.

Skrivet av Britta Dahlberg