Förening Körfältet

Ulla-Britta underhåller
Restaurang Papegojan

Års-och medlemsmöte 6 oktober 2021

PRO Körfältet träffades på restaurang Papegojan. för att äntligen kunna bekräfta det preliminära årsmötet som styrelsen hållit redan i Juni.

Först tände ordföranden ett ljus och påbjöd en tyst minut för hädangångna medlemmar och vänner. Ulla-Britta Johansson spelade en vacker melodi på sin fiol.

Årsberättelse, ekonomisk redogörelse och revisorernas berättelse godkändes och styrelsen beviljades ansvarsfrihet och styrelsen presenterade sig.

Kristina Gustavsson och Monica Helin avtackades med blommor för lång och trogen tjänst

Den goda höstbuffén var nu framdukad och alla lät sig väl smaka. Ugnsbakad lax, kalvstek med kantarellsås, allehanda goda sallader m.m. Kaffe och en god kaka som avslutning.

Ulla-Britta underhöll oss med en blandning av folkvisor på jamtska. Särskilt populärt var det med allsång på Evert Taubes Rosa på bal och ”Gunnar Vägman”.

Ett gediget prisbord var framdukat och nu det blev dragning på lotteriet.

Bland priserna fanns bl.a. själv plockade lingon. Mycket populärt!

Mötet avslutades i god stämning. Stort Tack till särskilt Ulla-Britta, Astrid och Ivan som skött lotteriet och naturligtvis till Christos på Papegojan för den utsökta maten.

Ulla Deutschmann

Ulla-Britta underhåller