Förening Körfältet

Fr.v.t.h. Sören Jonsson, Märit Gustafsson och Birgith Norlander-Rosth

Trubadur Pontus larsson

PRO Körfältet

Resa till Höga Kusten Fredagen den 20 aug. Trots den gråkalla och tidiga morgonen samlades ett 40-tal förväntansfulla 80+ medlemmar vid Reveljen.

Molunds Buss tog oss via 87:an söderut och efter en uppfriskande fika med goda mackor på en parkering fortsatte resan mot Kramfors.

Där gick vi ombord på båten Ådalen III, som tog oss på en härlig kryssning på Ångermanälven.

På båten serverades en imponerande buffé som innehöll allt som man kan önska sig.

En trevlig Trubadur höll oss igång med allsång och en omväxlande repertoar.

Älven bjöd på vackra vyer och vi fick veta mycket om den imponerande Högakustenbron.

Efter c a 4 timmar satt vi nöjda och glada åter på bussen för resan hem till Körfältet. Att det varit en härlig dag kom alla överens om. Stort Tack till Gun som ordnat resan.

Ulla Deutschmann