Förening Snöstorp-Vallås

11.8.2021 Årsmöte

Årsmöte

Text Ann-Kristin Fridh och Foton Lars-Olof Norrman

PRO Snöstorp-Vallås har haft sitt årsmöte för 2020 på Snöstorps Allmogegård. Eftersom vi inte har kunnat träffats inomhus på 1,5 år så var det ett efterlängtat möte. Årmötet började med parentation över de medlemmar som avlidit under 2020, därefter genomfördes sedvanliga mötesförhandlingar. Ordförande för mötet var Gun Yström. Som ny ordförande valdes Ann-Kristin Fridh och som ny ersättare valdes Göran Hallbäck. Det blev omval på Birgitta Johansson, Lisbeth Ragneman och Ulf Sjögren och som revisorer blev det omval på Helen och Lars-Olof Norrman, som revisorersättare omvaldes Gert-Arne Hartvigsson och Inge Johnsson. Vi avtackade de som har valt att avsäga sig olika uppdrag i föreningen, Thomas Karlsson, Christer Andreasson, Sölve Ragneman och GunBritt Myren. Ann-Kristin informerade om kommande aktiviteter. Efter mötet bjöd föreningen på kaffe och tårta. Henrik Murdock stod för underhållningen, ”En kulturarbetares bekännelse” en tänkvärd och bra föreställning. Mötet avslutades med lottdragning.