Förening Årsunda
Personer framför träd

Månadsträff oktober 2023

Anteckningar förda vid månadsträff med PRO Årsunda 2023-10-05 i Sockenstugan.

Ordf. Yvonne Thingström hälsade 23 medlemmar och 2 skrivtolkar välkomna till höstens första månadsträff.

Yvonne berättade om ”Konsumentrådets utbildning” som hon och Elisabet Lindqvist deltagit i. Mycket nyttig information av ”Familjens jurist” från Fonus ang. Framtidsfullmakt och Testamenten. Datasupport och konsumentråd- givning går att få genom PRO, det hittar man via PRO:s hemsida.

Elmar Thingström berättade om olika julbordsresor som finns utlagda på Samorganisationens hemsida. Det blir en PUB-kväll på Strandbaden den 19 oktober kl. 18.00.

Göran Jansson underhöll oss med skön dansbandsmusik och några kluriga quizfrågor, Elmar Thingström vann och förärades med fina ljusstakar som Thore Andersen tillverkat. Kaffe och macka smakar alltid fint efter info. och fråge-tävling.

Ordf. tackade de närvarande och tjejerna som fixat kaffet och mackorna, och avslutade träffen.

Ordf. Yvonne Thingström Sekr. Elisabet Lindqvist