Förening Årsunda

Friskvårdsansvarige på PRO Riks, Ola Nilsson, informerade om nya aktiviteter och verktyg

Ola Nilsson - Friskvårdsansvarig på PRO Riks

Friskvårdsdag 9 maj i Söderhamn

Lena Åsbrink och Elisabet Lindqvist från PRO Årsunda deltog i en friskvårdsdag anordnad av PRO Gävleborg. Förmiddagen ägnades åt erfarenhetsutbyte, vad dom olika föreningarna hade för utbud gällande friskvård. Det förekom Sittgympa, Minnesträning, Kortspel, Skogsmulle och Antikrunda, vilket var promenader runt byn/samhället. Ola Nilsson, friskvårds-ansvarig hos PRO Riks informerade om nya aktiviteter och verktyg i vårt fortsatta friskvårdsarbete. Inspirationsmaterial finns på PRO.se mot en kostnad.

Eftermiddagen ägnades åt en föreläsning om Osteoporos - benskörhet. Monica Sundin, osteoporossköterska och processledare i Regionen berättade om arbetet med diagnoser, behandling samt utveckling av kommande arbetsformer.

En mycket givande dag där vi även fick god mat och kaffe.

Text Elisabet Lindqvist