Förening Årsunda
Personer framför träd

Månadsträff november 2023

Runt 30-35 personer hade mött upp till dagens träff i Sockenstugan. Tommy, vår nya ICA-handlare fick börja träffen med att berätta lite om sig själv och vad han hoppas på med vår ICA-butik. Tommy bor i Hofors med sin sambo och två barn. Han lämnade en ICA-butik i Domnarvet, Borlänge för att ta över ICA Årsunda som är en större butik med nya utmaningar. Han jobbar för att hålla justa priser som skall passa alla och kör lite extra driver ibland. Sommaren hade varit lite tuff pga det dåliga vädret. Ett önskemål från en medlem var att få tillbaka en uttagsautomat till butiken vilket Tommy lovade att undersöka möjligheten till.

Vi vill önska Tommy lycka till med sitt arbete. Han sponsrade även våra lotterier idag.

Därefter tog Ann-Louise Kleen över och berättade om Din Lokaltidning som hon är ansvarig utgivare för. Tidningen startades av hennes far i maj 1980 under namnet Sandvikens Annonstidning men fick byta namn till Annonsbladet, den nedlagda Sandvikens Tidning hade fortfarande sitt namn registrerat. Hon berättade även om presstödet och kostnaden till Postnord för att få tidningen utdelad, gratistidningen delas ut varje tisdag/onsdag i Sandvikens och Hofors kommun. Din Lokaltidning huserar nu i Tidningshuset på Odengatan i Sandviken. Över tid ser det ut som att papperstidningarna försvinner och allt blir digitalt. Din Lokaltidning finns även som taltidning.

Kaffe och macka smakade perfekt efter informationen från Tommy och Ann-Louise. Därefter blev det lottdragning med priser till glada vinnare. Ordf. Yvonne berättade om en eventuell jullunch på Anoden i Storvik eller ett stort julbord på Aqua i Sandviken, återkommer med mer info. Elisabet bjöd in till att besöka Valhalla den 11 november där Sandvikens Manskör håller Spektakel med musik från 50-talet fram till nu, 6 personer anmälde sig omgående. Elisabet skaffar biljetter och samåkning från ICA.

Stort tack till tjejerna som fixade kaffet och mackorna och tog hand om disken.

Ordf. Yvonne Thingström Sekr. Elisabet Lindqvist

Foton: Lena Åsbrink