Förening Årsunda

VM Curling mars 2023

Nu har vi varit på Göransson Arena och sett VM i curling för damer.

Vi såg matchen Sverige mot Turkiet som spelades på bana 3 räknat från läktaren. Det var svårt se exakt hur bra stenarna låg i boet då banan var långt bort och ofta stod det damer i vägen som skymde sikten. Men det var roligt att vara med "live" och inte bara se det på TV.

Schweiz spelade samtidigt och det var några supporterar som kom in på vår läktare som hade med sig en riktig stor Schweizisk koskälla! Och inte behövde man hörapparat för att höra den!

Vi avvek efter halva matchen för att vila öronen hemma samt att fortsätta se matchen på TV. Men det var roligt att ha varit där! Tack till våra sponsorer!

Det var Sandvikens Kommun i samarbete med Sandviken Energi som bjöd 100 pensionärer på gratis inträde med sopplunch före matchen.