Förening Årsunda

Månadsträff mars 2023

Idag var vi ett trettiotal personer som samlades vid Sockenstugan för den månatliga träffen. Denna gång fick vi besök av Karl-Erik Larsson från Hörselskadades Riksförbund (HRF) som informerade om problem med hörselnedsättning och vilka hjälpmedel som finns att tillgå för att underlätta vardagen. Även denna gång deltog skrivtolkar som skrev ned allt vad som sas och visade på en stor skärm - ett fantastisk service för de som har hörselproblem. Bifogar de bilder som Karl-Erik visade oss, Information om HRF Pdf, 906.3 kB, öppnas i nytt fönster. och information om Hörselvården Pdf, 4.6 MB, öppnas i nytt fönster.

Vår ordförande, Yvonne Thingström berättade om att hon, hennes bror Lars-Gunnar Jonsson och Eva Källgren bildar ett lag och kommer att delta på PRO-vetarnas årliga kunskapstävling den 30/3 kl 14.00. Denna tävling äger rum på Valhalla och det blir lag från flera olika PRO-föreningar inom Sandvikens kommun. Alla intresserade är välkomna att komma dit och heja på sin egen förening och blir bjudna på fika. Så klart vi kommer och hejar på.

Vidare berättade Elisabet Lindqvist att vi blivit erbjudna att komma på studiebesök till Österfärnebo och kolla på deras padelpal - om vi är intresserade. Vi får se om det längre fram.

Lars Svedén föreslag att PRO Årsunda ska jobba för att få tillbaka en bankomat på ICA Årsunda. Det kan vara läge för att ta upp det med den nye ICA-handlaren.

Gert Engelien berättade att 15 personer är anmälda till resan till Taxinge Slott men det behöves minst 15 personer till för att få det pris som är angivet.

13 april blir det modevisning på Strandbaden.

Lena Åsbrink tar över som ansvarig för hemsidan, Thore Andersén är dock kvar som reserv och behåller även vissa delar av arbetet.

Nästa möte blir den 27 april 2023 då vi gästas av Stefan Skogh från Årsunda Kraft och Ingela Ljungkvist, sam-ordnare för ”Fixar-Malte”. Träffen avslutades med lottdragning där många vinnare fick fina priser.

Stort tack till alla deltagare och extra tack till dom som fixade kaffe och mackorna.