Förening Särna

Friluftsdagar

PRO:s nationella friluftsdag i september

Familjeutflykt

PRO:s föreningar bjuder in sina medlemmar och blivande medlemmar till en dag med aktiviteter i natur- och närmiljö. Ta med en kompis eller två, eller kom själv och njut av aktiviteter och gemenskap! Välkomna!

PRO:s riksorganisation beslutade under pandemiåret 2020 att inspirera och uppmana till en gemensam friluftsdag. Tanken var att PRO:s föreningar skulle bjuda in sina medlemmar till en dag med aktiviteter i natur- och närmiljö. PRO:s nationella friluftsdag genomfördes på många håll i landet under en och samma dag i oktober 2020.
Tanken med initiativet var att ta vara på den omställning många PRO-föreningar gjort under året till mer utomhusaktiviteter. Att stärka och utveckla den verksamheten och ge möjlighet till att lära nytt – gärna i samarbete med andra organisationer. Den nationella friluftsdagen blev en succé på många håll i landet.
Som inspiration tog PRO:s riksorganisation fram ett material med tips på aktiviteter och idéer Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. för genomförandet.