Distrikt Dalarna

Digitalt mallverktyg

Digitalt mallverktyg för rekryterningsfoldrar

Nu har vi startat upp ett digitalt mallverktyg för distrikt och föreningar. I det kan ni gå in och skriva ut material utifrån givna grafiska mallar. Distrikten har röstat fram vilka som behövs samt en prioriteringsordning för skapandet av dem.

I första skedet kan ni skriva ut till er egen skrivare eller skicka er klara pdf-fil direkt till mottagaren eller till eget valt tryckeri. I detta verktyg kommer ni i de flesta fall att kunna göra just ert distrikt eller förening till avsändare och oftast även att kunna lägga in egen text och ändra bilder, bilder som är säkrade juridiskt i enlighet med GDPR.

I nästa skede kommer ni, direkt inne i mallverktyget, att kunna skicka till det tryckeri vi gjort upphandling hos. Jag kommer att skicka ut allt om detta mallverktyg i ett separat utskick så snart allt är klart.

I första skedet har vi bara två mallar. En 65-åring där ni kan fylla i egen text och en politisk värvarfolder som ni kan ta med er vid namninsamlingen.

Så här gör du:
A) Gå in via denna länk https://toolbox.okidok.se/ Länk till annan webbplats.

B) Logga in. Användarnamn är distriktets eller föreningenss infomejladress. "föreningens namn"@pro.se

C) Lösenordet är pro1942

Ladda ner en enkel manual för hur du använder dig av mallverktyget. Länk till annan webbplats.

Har ni frågor så finns kontaktuppgifterna på första sidan i manualen.