Distrikt Dalarna
Medlemsraketen

Samarbetsprojektet ”Medlemsraketen”

Riks och representanter för distrikten arbetar gemensamt i 5-årsprojektet ”Medlemsraketen”, en raket för att PRO ska växa.

Tillsammans har vi tagit fram ett grunddokument med syfte, övergripande mål och förklaring av de tre teamen.

Effektmål: Att bli en starkare organisation genom att bli fler medlemmar!

Klicka här för att läsa måldokumentet! Pdf, 165.6 kB.

I ”Medlemsraketen” möts riks och någon representant från delaktiga distrikt varje vecka, under våren 2022, på onsdagar mellan kl 13-15. Under hösten kommer vi att ses varannan vecka. Fram till nu har vårt arbete resulterat i att vi lagt basen för den 5-årsstrategi som kommer att sjösättas 2023.

Arbetet med raketen är en möjlighet till påverkan för att strategin ska bli relevant och görbar för så många distrikt och föreningar som möjligt. Distrikten medverkar utifrån sina resurser och möjligheter. I princip alla distrikt har någon representant i något utav teamen, arbetet resulterar alltså i rikstäckande överenskommelser.