Förening Kungshamn

Virtuos pianomusik

Många medlemmar har tillfälligt flytt vårt dystra februariklimat för varmare nejder.

Februarimötet samlade därför endast 91 medlemmar.
Efter ett kort informationsmöte fick vi lyssna till ett intressant föredrag av Margareta Feldt, som i ord och bild berättade om sin resa till Burma (Myanmar). Landet har drygt 50 miljoner innevånare och den största staden är Rangoon, som dock inte är huvudstad. I landet finns många historiska pagoder och monument av imponerande storlek och i de flesta fall belagda med rent guld.
Efter en god gulaschsoppa var det dags för en fantastisk musikalisk upplevelse genom pianisten Lowe Pettersson, som spelade opera- och operettmusik på ett sätt som trollband publiken.

Foto: Göran Gustafsson

Kerstin Lorentzon informerar om samorganisationens kommande resor.

Pamela Pernald informerar om nästa medlemsmöte, som också är årsmöte, den 20 mars.

Astrid Olsson lyckades knipa en hela rött i lotteriet.

Margareta Feldt berättar om Burma. På datorn ser vi landets flagga.

Lennart Wasserman presenterar den eminente pianisten Lowe Pettersson.

Man kan riktigt se hur Lowe njuter av att få bjuda på fin musik.
Att publiken också njöt framgick av de mycket kraftiga applåderna efter varje nummer.