Förening Kungshamn

Ministerbesök

I samband med att civilminister Ardalan Shekarabi besökte Sotenäset passade han på att komma till PRO Kungshamns medlemsmöte den 16 januari.
Ministern informerade om de viktiga frågor, som ligger inom civildepartementets ansvarsområde.
Efter anförandet fick ministern svara på ett flertal frågor från föreningens medlemmar.
Bland annat påpekades vikten av att kontanthanteringen finns kvar. Detta är mycket viktigt såväl för äldre personer som många ideella föreningar.
Efter maten sjöng trubaduren Kjell Aronsson många fina visor varefter kvällen avslutades med lotteriet, som innehöll ett stort och populärt prisbord.

Ardalan Shekarabi leder civildepartementet med ansvarar för många av de frågor, som ligger oss nära.

Foto: Göran Gustavsson

Ordförande överlämnade ett minne från Kungshamn

Kön till matbordet var välordnat

Kjell Aronsson