Förening Lyckeby

Koncentration

Lyckeby lag 2 boule

Boule.

Att spela boule är en stor aktivitet inom PRO, så även i Lyckeby. På sommaren är vi på Lyckebyvallen och under höst och vinter spelar vi i Rosenholmshallen.
Träning sker på måndagar och onsdagar. På måndagar klockan 10.00, tills vi känner oss klara. På onsdagar är det klockan 13.00.

Kommunmästerskap i Rödeby den 14 juni 2023

Lyckeby lag 3 som består av Barbro Johansson, Ewa Andersson, Bengt Sverkersson och Roland Bergh hade kvalificerat sig att deltaga i kommunmästerksapen detta året. Efter fem omgångar med möten av lag från Hasslö, Torhamn 6, Rödeby, Torhamn 3 och Sturkö vann vårt lag Lyckeby 3 med 4 vunna omgångar och 1 förlorad. På andra plats kom Hasslö med 3 vunna och 2 förlorade. Dessa två lag går vidare till Distriktsfinal den 18 juli i Karlshman.

Vi gratulerar vårt lag för vinsten och önskar lycka till den 18 juli.

Distriktsmästerskap i Karlshamn den 18 juli 2023

Ja så var det dags för distriktsmästerskapet i Karlshamn på Vägga Idrottsplats. Lyckeby lag 3 enligt ovan som kvalificerat sig att deltaga mötte lag från Karlshamn, Hasslö, Mjällby och Jämshög. Lyckeby vann 4 matcher, Karlshamn och Hasslö 2 samt Mjällby och Jämshög 1 match. Vi gratulerar vårt lag till segern och de har nu det stora förtroendet att försvara Blekinges färger i Riksmästerskapet som avgörs i Gysinge den 9-10 september.

Ett stort Grattis till våra duktiga boulespelare Barbro, Ewa, Bengt och Roland och lycka till.

Riksmästerskapen i Gysinge den 9-10 september 2023
Under helgen spelades Riksmästerskapen i Boule med vårat lag som representerade Blekinge. De kom på en 6:e plats av 24 lag som deltog.

Ännu en gång ett stort grattis för vårat lag.

Ansvarig för boule är Bengt Sverkersson. Tel:070-615 36 37