Förening Ramsele-Edsele

Surströmmingsfest 23/8 2018

Foto: Åke Johansson

Surströmmingsfest 2018

Härliga hösten är här och med den också surströmmingsfesterna! Den 23 augusti kom 78 medlemmar till höstupptakten för att träffas, trivas och äta tillsammans. Också den här gången hälsades en ny medlem välkommen.

PRO-kören inledde med några låtar till Nils-Gunnar Molins ackompanjemang. Han informerade också om det senaste i BB-kampen på Sollefteå sjukhus och likaså politikermötet på Hallstaberget.

Sture Ånnheden har under många år varit och är fortfarande en engagerad styrelseledamot och belönades därför med PRO:s förtjänsttecken. En belöning till alla närvarande blev det när ordförande Henry talade om att dagens fest var gratis. Tack alla som så generöst skänker fina vinster till lotterier under året och därmed gör detta möjligt!

Boulespelet fortsätter på Änget måndagar och fredagar kl 10. Måndag den 17 september kl 13 träffas handarbetsgruppen igen efter sommaruppehållet

Så blev det dags att avnjuta dagens rätt som avslutades med kaffe och godbit. Som vanligt var det ”flickorna i köket” Florence, Ingrid, Majvor och Mona som gjort det trevligt för oss andra. Tack!

De som hoppades kunna öka på pensionen lite stannade kvar och spelade bingo en stund.