Förening Ramsele-Edsele

Julfest 2018

Penny Larsson 5½ månader, på sitt första PRO-möte.

Personer framför träd

Julfest 6 dec. 2018

Årets julfest blev en tillställning för alla åldrar.

Vi har haft en välbesökt julfest då inte mindre än 104 medlemmar deltog i gemenskapen.

Medan alla samlades serverades glögg och pepparkakor.

Det har blivit tradition att Karin & Bure från Hammerdal underhåller vid decembermötet och ger oss den rätta julstämningen.

Förskolans charmfulla luciatåg kom på besök. Förutom lucior, tärnor och tomtar fanns också pepparkaksgubbar, sockerbagare och en julgran(!) i följet.

Två nya medlemmar välkomnades till föreningen. Så blev det dags för ordförande Henry att dela ut årets julklapp till alla närvarande: "Föreningen bjuder på hela festen -- julgröt, skinksmörgås på Elsas goda tunnbröd, kaffe och pepparkaka!" Sedan kom tillägget: "...men vi ska sälja lotter." Som det köptes! Först har man skänkt en stor mängd vinster och sedan köper man lotter. Det är vår förening det!

PRO-kören hade inlett julfesten och fick också avsluta den vilket gjordes med julsångernas julsång O, helga natt.

Text: Kristina Jönsson / Foto: Elisabeth Bystedt