Förening Ramsele-Edsele

Höstmötet 2018

Personer framför träd

Höstmötet 15 november 2018

Det har blivit tradition att föreningens höstmöte hålls i Edsele – det ena av de två viktigaste mötena under året.

På våren hålls årsmötet med val av styrelse och andra befattningar. Höstmötet är årets ekonomiska årsmöte då det tas beslut om föreningens finanser och verksamhet för kommande år. Bland annat bestämmer mötet hur hög årsavgift som ska betalas till föreningen och i PRO Ramsele-Edseles fall innebär det 10 kr. Den totala medlemsavgiften blir därmed 235 kr när Ångermanlands distrikt får sina 35 kr och riksorganisationen 190 kr.

PRO Sollefteå samorganisation har vid sitt höstmöte valt ledamöter till Kommunala Pensionärsrådet KPR. Från vår förening valdes Bengt Nilsson för mandatperioden 2019–2022.

Kjell Rydstedt, ordförande i Ramsele hembygdsförening, tackade PRO som har ansvarat för serveringen i våffelstugan under två sommarveckor.

Trivsam underhållning fick vi av Bengt & Christer från Härnösand. Dessvärre blev det deras sista framträdande hos oss eftersom duon ska upphöra. Tack för all sång och musik ni bjudit oss på!

Så till sist: PRO Ramsele-Edsele passade på att i all enkelhet högtidlighålla föreningens 70-åriga tillvaro, vilket firades med lite extra gott vid dagens fika.

Text och bild: Kristina Jönsson