Förening Själevad

Möten från 2020

Medlemsmöten har inte kommit igång än p g a coronarestriktioner.

PRO Själevads extra årsmöte med boule

Föreningen har startat boulen och kör varje torsdag på Nordhemvägen. Det är cirka 35 medlemmar som troget kommer och alla håller avstånden som är rekommenderade.
Torsdag den 11 juni hölls ett kort extra årsmöte innan boulen för det var några punkter som inte tagits på årsmötet.
Nils-Erik Forsman hälsade Åke Forsberg välkommen som valdes att leda det extra årsmötet, till sekreterare valdes Eleonore Nordin. Balansräkningen gicks igenom och det blev ett nyval på en revisor.
Det kom en fråga från en medlem som önskade att vi skulle sjunga en sång innan vi startar möten. De som hade anmält sej till hemliga resan har fått sina pengar tillbaka.
Om sommarfesten den 4 augusti väntar vi på om Folkmyndigheten kommer med några nya restriktioner. Om vi kan hålla sommarfesten så blir den på Hembygdsgården i Själevad.
Eleonore berättade att det blir sommargympa på Hembygdsgården i Själevad måndagar med start den 3 augusti. Gympan är gratis och det blir stågympa för leder, muskler och balans.
Efter mötet kom boulen igång och det är ett bra sätt att umgås i dessa conronatider.