Förening Mo

Årsmöte 2022-03-16

Den 16 mars samlades 60 medlemmar på församlingshemmet i Moliden för att avhandla årsmötet. Föreningens vice ordförande, Sören Byström, hälsade alla välkomna och förklarade årsmötet öppnat. Till årsmötets ordförande och sekreterare valdes Åke Forsberg resp. Birgitta Blomqvist. Dagordningen följdes och föregående årsmötesprotokoll lästes och godkändes, liksom verksamhetsberättelsen och resultat- och balansräkningen för 2021, som presenterades av kassören. Styrelsen gavs ansvarsfrihet för sitt arbete. Styrelsen utökades med en medlem, Birgitta Blomqvist, som kommer att överta uppgiften som sekreterare efter Ulla Andersson. Hans Hedberg valdes som ny reseledare. Ing-Marie Hellström påminde medlemmarna om Friskvårdskortet och informerade om två nya studiecirklar: Handarbeta och Min barndom, som båda hålls på Rättargården i Moliden.

Conny Sallander avtackades för sitt mångåriga engagemang för alla trevliga resor, den senaste till Umeå, till julmarknaden i Gammlia och till världens enda gitarrmuseum. Åke Forsberg och Birgitta Blomqvist tackades för deras goda genomförande av årsmötet.

Efter årsmötet kunde medlemmarna åtnjuta gamla kända melodier framförda av musikgruppen KaLas. Till sist serverades en mycket god smörgåstårta och en gobit till kaffet eller teet. Styrelsemedlemmarna var ansvariga för förtäringen och tackades med en varm applåd. Även undertecknad fick avsmaka en bit smörgåstårta i sin coronaisolering.

Ingrid Mårtensson