Förening Mo

Månadsmöte 2021-11-17

Den 17 november träffades Mo Pro i Gottne IF:s föreningslokal. Göran Westman, samordnare för Ambulansen, gav en utförlig och intressant redovisning och demonstration av livräddande åtgärder och av hjärtstartaren. En hjärtstartare sitter på församlingshemmet i Moliden och en annan blir uppsatt på NBC:s inlämningshus i Gottne. Alla lyssnade uppmärksamt och vi fick beskedet att vi inte kunde göra fel om vi gjorde kompressionerna, 5-6 cm djupt och att hjärtstartaren talade om för oss vad vi skulle göra, när hjärtstartarens elektroder blivit påsatta.

Efter en kaffepaus med smörgås övergick vi till de ordinarie mötespunkterna. Tore Forsberg valdes till revisorersättare, Hasse Hedberg och Ulf Byström till valberedningen. Conny Sallander påminde oss om tiderna vad gäller resan till julmarknaden i Gammlia i Umeå. Han vädjade också till ekonomiskt stöd för inköp av nya boulekulor. Sedan togs hemsidan och julbordet i Leding upp. Därefter var det tid till vinstdragning till dem som lämnat in sitt Friskvårdskort (frukt eller reflexväst) och köpt lotter (ett dignande bord av varierande vinster). Efter att ha tackat kaffegruppen, önskades alla som kommit God Jul och Gott Nytt år, eftersom nästa ordinarie medlemsmöte äger rum den 19 januari.