Förening Mo

Möte 13.10.2021

Den 13 oktober hälsades medlemmarna välkomna av den nyvalde ordföranden, Ingrid Mårtensson, som tackade för förtroendet och presenterade sig kort. Åke Andersson, den nye kassören presenterade sig också. Arbetet som ordförande underlättas av de aktiva och vana styrelsemedlemmarna.
Dagordningen presenterades och godkändes. Därefter läste sekreteraren, Ulla, föregående mötesprotokoll, som godkändes. Sedan bad den nye ordföranden medlemmarna att vi alla måste hjälpas åt och därför hittade gästerna lappar att fylla i: 1) en adresslista att fylla i tel.nr och emejladresser för att lättare kunna sprida information, 2) att komplettera kaffe-och festkommittélistan, 3) att ge förslag till valberedningsansvarig och revisorersättare och sist men inte minst 4) att ange/föreslå underhållning och informationsteman eller intressen för cirklar.
Systrarna Jenny och Marie, bördiga från Gottne, sjöng vackra och bekanta sånger om kärlek, som uppskattades av medlemmarna.
Information gavs sedan om cirklar: Sören har en snickarkurs, som pågår 6 gånger till, så det är bara att anmäla sig. Ing-Marie berättade om en klädcirkel och om gymnastikcirkeln, som håller på i Gottne varje vecka. Kerstin påminde om att vi skulle aktivera oss genom att gå i trappor, att städa är en aktivitet, att promenera, att spela boule och anteckna vår aktivitet i hälsovårdskortet, som sedan kommer att lottas ut vid vårt novembermöte. Conny informerade oss om boule, som spelas varje torsdag, mellan 14-16 och uppmuntrade oss att delta. ”Alla kan spela boule”! Han informerade också om 2 resor, den ena till Umeå och julmarknaden där, den andra till revyn i Härnösand. Innan vi skildes var resorna nära nog fullbokade.
Fikagruppen dukade upp en vacker och jättegod smörgås. Till påtåren bjöds på småkakor.
3 lottringar såldes slut på och de fina priserna försvann fort. Vi samlade in alla förslagen som skrivits och adresser och listor som fyllts i.
Innan vi skildes åt, tackade ordföranden kaffegruppen för godsakerna, styrelsen och alla medlemmar som kommit, för utan dem blir det ingen Pro.
Nästa medlemsmöte är den 17 november kl. 13.00, återigen i Gottne föreningsgård.
”Om vi inte genast kommer åt lösningen behöver det inte betyda att den inte finns.”
Ingrid Mårtensson