Förening Kultur Örnsköldsvik

Pojkkväll 6 mars -23

Pösa

Björn "Pölsa" Melbin Foto:Pgf

PRO kultur Örnsköldsvik bjöd in till en intressant pojkkväll, på Ödbergska gården, för matintresserade medlemmar av det manliga könet.
På programmet stod, hur man gör goda såser som passar till olika maträtter.Björn ”Pölsa” Melbin, välkänd kock som till vardags arbetar på Linnea & Peter, var den som utbildade oss. 21 matintresserade herrar fick lära sig bl.a hur man gör en god majonnäs, sandöfjordssmörsås och rödvinssås.
Det finns många olika sätt att variera
grundsåserna så de passar till olika råvaror.
Deltagarna ställde många frågor och alla verkade trivas
Därefter så blev det provsmakning av såserna och till det serverades entrecote och en alldeles suveränt god potatisgratäng med lämplig dryck därtill.
PG Forslund informerade om kommande årsmöte samt teaterföreställningen Avgörande Ögonblick på Folkan Teater och tackade Björn med en liten present för ett fint jobb och han erhöll varma applåder och med en önskan att detta göra vi om till hösten.
/Pgf

Pölsa