Förening Kultur Örnsköldsvik

Avgörande ögonblick 31 mars

Publik

Mysig miljö. Foto: Pgf

Pro Kultur hade bokat en egen föreställning av ”Avgörande Ögonblick” av Teater Västernorrland för sina medlemmar.
Publiken var begränsad eftersom alla skulle sitta på scenen vilket minsann var annorlunda och spännande. Publiken satt bänkade i en fyrkant och alla såg och hörde väl berättelserna som de 4 skådespelarna framförde mittframför oss. Vi blev som en del i spelet. Avgörande ögonblick bygger på berättelser som hänt människor i Västernorrland. Det var många olika berättelser som vi fick uppleva. Berättelserna var i vissa fall sorgliga och gripande men andra kunde locka till skratt. Växelspelet mellan de fyra skådespelarna var perfekt och deras placering i rummet var effektfullt.
En annorlunda teater som verkligen gick hem.
Som en av besökarna uttryckte det, tack för att vi fick vara med om denna teater som berörde, rörde och roade.
Vi tackar teater Västernorrland för en härlig föreställning och ser fram mot nästa evenemang där PRO Kultur kan få samarbeta.
/Pgf