Förening Kultur Örnsköldsvik

Klackarna i taket 6 feb -23

Teaterjubel

PRO kultur bjöd in till en liten annorlunda föreställning med idel unga musikanter. 7 elever från Wendelsbergs Folkhögskola och som kallar sig Teaterjubel, gör en turné i hela Sverige. Hittills har de varit på 42 platser. En föreställning som går under namnet ”klackarna i taket”.
PG Forslund hälsade alla välkommen och kunde bland annat informera om att PRO Kultur nu blivit den största PRO föreningen i Ångermanland och dessutom Sveriges största PRO kultur förening.
Första akten var en hyllning till 60-talet och Lill Lindfors och där vi fick en resa i glädjens tecken när det gäller musiken, dansen, nostalgin. Publiken kände nog igen alla populära låtar som Lill Lindfors en gång i tiden gjorde till örhängen.
Efter fikapaus med goda snittar var det dags för ett riktigt musikquiz. Dvs alla frågor framfördes musikaliskt. Det var många olika musikstycken som de levererade samt att de snabbt bytte scenkläder beroende på vilken eller vilka artister de sjöng om. 3 vinnare drogs och de erhöll var sitt presentkort.
En verkligen trevlig föreställning där man frapperades av deras sångglädje och musikalitet och publiken gav dem verkligen välförtjänta och långa applåder.
Dessutom fick vi besöka av distriktets styrelse samt 2 representater från PRO Riks.
Tror att de flest tyckte det var en trevlig eftermiddag på den fina Thuleteatern.
Pgf

Här spelas det teater