Förening Gullänget

Gnistan den 17 november

PRO Gullängets höstmöte den 17 november samlade ett 80-tal medlemmar. Utomhus var självaste naturen prydd med frostiga grässtrån, som stack upp som piprensare här och där. Inomhus tjusades man av "Fyra Nyanser av Grått", som är en kvartett musikaliska äldre herrar.

Sören Back inledde mötet med en information om Teaterspegelns kommande fars "Pengarna eller livet" och sin vana trogen var han pratglad och rolig.

Biljetter till PRO Gullängets medlemmar kommer att säljas den 7 december mellan
13.00 - 14.00 och 15 december 12.00-13.00 på Gnistan och gäller föreställningen den 5 februari 2023.

Dagens mötesförhandlingar gick av stapeln med Ulla som ordförande och Eva som sekreterare och härefter serverades hemlagad soppa a´la Ann-Marie.

Kvartetten Affe, Karl-Johan, Håkan och Kent-Åke äntrade scenen och bjöd på en blandad och uppskattad repertoar.
De nämnda herrarna var lika finstämda som de fyra instrumenten durspel, elbas, fiol och gitarr. "Gretas swing" och "Karsikas finska polska" fick ens känga att svänga. Affes egen skapade låt "Hem till morfar" hade en mer stillsam och smekande ton. Ett flertal sång- och musiknummer framfördes.
Sammanfattningsvis var det fina låtar som åhördes. Publikens spontana applåder blev slutvinjetten.

Text Ulla Jonsson