Förening Gullänget

Själevads Hembygdsgård den 16 juni

Sommarfest vid Själevads Hembygdsgård

PRO Gullänget samlade cirka 80 medlemmar till träff i Själevads Hembygdsgård den 16 juni, då solen sken och marken lyste grön. Möjligheter att vistas såväl inom- som utomhus yppade sig.
Tipsrunda och 5-kamp inbjöd till bensträckare bland björkar och små kullar och inne i rundlogen kunde ordföranden Eva Grundberg hälsa välkommen och presentera dagens program.

Underhållarna var BEA, alltså Benka Forsberg och Anders Olsson, så det blev sång, musik, roliga historier och limerick på limerick, som passerade revy framför en uppskattande och glad publik.
"I just wanna dance with you" satte fart på dojorna under borden. Att höra sången "Livet har varit gott mot mig" fick mången att glädjas i sitt inre. Anders har begåvats med en underbar sångröst och det låter samstämmigt, då Benka hänger med i refrängerna.
Benka har nog fått sitt namn av att kunna bänka sig, för han satt och trummade på en låda och dunkade taktfast till Anders musicerande.

Den välkända låten "My way" hade fått en ny och annorlunda, men rolig text

och framfördes av Benka. "Leende guldbruna ögon" blev allsången, som de flesta i publiken hängde med i. Ibland blev det skratt, ibland toner, som gjorde en matt. Historierna om den fiktiva Domsjöbon Bertil, gav mersmak, men de passar bäst på ställen, där det är högt i tak.

Kycklingsallad a´la Ann-Marie serverades och densamma ihop med kökspersonalen var beundransvärda, där de smög i trånga passager mellan borden.

Publiken var nöjd och tillvaron en fröjd.

Ulla Jonsson