Förening Gullänget

Gnistan den 17 mars

Patrik Forslund

Gnistan torsdag 17 mars
PRO Gullängets första medlemsmöte efter att Corona-restriktionerna tagits bort.

Ordförande Eva Grundström hälsade alla välkomna och informerade om kommande verksamhet.
Underhållaren Patrik Forslund presenterades, han inledde med kända låtar av sin släkting Totta Näslund och drog trevliga historier mellan låtarna .
Det var fritt fram för önskelåtar som han klarade med glans och det blev även några allsånger.
Cornelius Vreeswijk låtar lever mer än nånsin efter hans död, efter cirka en timmes underhållning avslutades med hans fantastiska text om hönan Agda.
Dags att hämta pizza med tillbehör samt kaffe och kaka, en förtäring levererad av Ann-Marie och kocken Roland, en bra uppladdning före bingospelet.
Med tur vann Gunnar Vågström både ettans och tvåans bingo, treraders bingo vanns av Björn Hultén.
Insamlingen till krigets offer i Ukraina gav 3820kr