Förening Gullänget

Gullängets kyrka den 12 oktober

PRO-Gullänget ordnade en inbjudande och vackert ljudande sammankomst i "Lillkyrkan".

Diakon Susanne Kallin talade inledningsvis om nödvändigheten om av att komma samman och finna tröst och ro hos varandra. I omvärldens oroliga tid söker vi nu stunder av frid.

Eva Grundberg, ordförande i PRO Gullänget hälsade alla välkomna och presenterade dagens agenda. Ann-Marie Albinsson, som är PRO föreningens kunniga matmamma, klubbade igång en skördeauktion som gällde hembakat, skogs- och trädgårdsplockat på flaska och burk. Hon utlovade att försäljningens intäkter skulle bära frukt och då i form av kalas. "Löften skola ej svikas" , så troligtvis kunde årets julfest nu spikas.

Mötets höjdpunkt visade sig vara en fantastisk sång - och musikalisk uppvisning, Trio of Joy uppskattades ljudligt av publiken. Tommy Körbergs "Fait Accompli" och "Stad i ljus" flödade vackert i kyrksalen. Även Elvislåtar bedårande mången i bänkarna. Några ytterligare axplock ur sångbuketten var " The wonder of you" och " Always on my mind"

Sång, musik och ord med mening gladde vår förening. Livet och kärleken, med- och motgång och att bli älskad för den man är blev innerligt förmedlade budskap som fick hjärtan att ticka taktfullt som tack.

"Var och en av oss är underbar förstås".

Ulla Jonsson