Förening Gullänget

Gnistan den 1 september

Christer Joald

PRO-Gullänget anordnade medlemsträff på Gnistan den 1 september och ett 80-tal pensionärer infann sig.

Den annalkande hösten innebär att studieintresset vaknar. Studieorganisatör och studiecirkelledare fanns på plats för att väcka intresse för väv-och snickeriarbeten, sticka- och virkagrupp, läsecirklar och boulespel. Per Håkansson, ABF, kunde meddela att kurser i it-teknik kan erbjudas, exempelvis "Digitala klyftan". Finns intresse för att spela ukulele, så finns ledare till hands.

Christer Joald var dagens underhållare och hans fina sångröst gick hem hos publiken. Han skapade även en trivsam stämning genom sitt roande mellansnack. Han framförde sånger, så man plötsligt minns även de, som inte längre finns, alltså Sven-Ingvars, Totta Näslund och Olle Norell. Att höra Lasse Stefanz "Jag tänker inte kola vippen. Jag tänker leva tills jag dör" blev en hyllning till livet.

Christer avtackades med välförtjänta applåder. Ann-Marie och kökspersonalen erhöll beröm för en god Janssons Frestelse.

Ulla informerade om pensionärernas valmöte, som äger rum den 3 september. Här grillas lokala politiker och ämnet är äldreomsorgen. Förhoppningsvis kommer framtidsfrågor att ventileras, för vi pensionärer tänker leva tills vi dör.

Text Ulla Jonsson Foto Lars Strömgren