Förening Gullänget

Årsmöte 7 februari 2024

PRO Gullänget hade kallat till årsmöte i Gullängets Kyrka den 7 februari och ordföranden Eva Grundberg kunde hälsa ett 90-tal medlemmar välkomna.

En stillsam högtidsstund med ljuständning ägde rum och de församlade kunde ta tankemässiga avsked av de 13 medlemmar, som avlidit under 2023. Diakon Susanne Kallin höll ett fint tal i anslutning härtill.

Årsmötesförhandlingar genomfördes i sedvanlig ordning. Mötets presidium bestod av Åke Forsberg, ordförande och Paul Jonsson, sekreterare. PRO Gullängets styrelse blev omvald, en skriftlig verksamhetsberättelse utvisade att en antal möten och olika aktiviteter ägt rum vid skilda tillfällen under föregående år.

Dagens underhållare var Ronnie Sahlén, som kan liknas vid en levande jukebox, eftersom det finns otaliga sångskatter att uppnå, om man får trycka och tycka själv. Han är dock varken fyrkantig eller stel till sin natur utan levererar mysigt småprat omväxlande med vackert ljudande sånger. Välförtjänta applåder studsade mellan väggarna i kyrkan på grund av publikens dyrkan.

Avslutningsvis ville Ronnie att vår ordförande Eva skulle sjunga med i ”Rosa på bal” och den välklingande duetten får mig att förkunna ”Tänk att bli uppbjuden av en sån populär person”.

Tack alla som kom!
Ulla Jonsson