Förening Gullänget

Årsmöte 28 april 2022

Årsmötet ägde rum på Gnistan den 28 april och i inledningsskedet tändes ljus för de medlemmar som avlidit under föregående år.
Diakon Susanne Kallin höll ett fint minnestal och en kör med Gunnar Olsson i spetsen bidrog med vackert klingande sånger.

Till ordförande för mötet valdes Åke Forsberg och Paul Jonsson blev protokollskrivare.
Valfrågor kIubbades i rask takt då i huvudsak omval av styreIsemedlemmar gjordes.

Dagens underhållare var Lennart Sundvall, han levererade en intressant minneskavalkad gällande radioprat som han ansvarat för under sina många år inom mediabranschen.
Hans medverkan exempelvis i radioprogrammet "Vi i femman” minns många med glädje.

I vanlig ordning hade Ann-Marie och Roland fixat en god förtäring då pitabröd med läcker sallad serverades.
Ytterligare körsång blev det efter kaffedrickandet och det var den annalkande våren som blev besjungen.

Ulla Jonsson informerade om trivseldagen som äger rum den 24 maj.
PRO-föreningar går samman och ordnar exempelvis underhållning, loppis, 5-kamp samt möjlighet att köpa varmkorv eller hamburgare.
Själevads Hembygdsgård är platsen mellan 11.00-15.00. Penningöverskottet skickas till Ukraina.

Ulla Jonsson