Förening Gullänget

Anders
Sune

PRO GULLÄNGET

Äntligen kunde PRO Gullänget genomföra sitt årsmöte den 6 oktober i Lillkyrkan, så där hälsade Eva Grundberg ett 100-tal medlemmar välkomna.

Ett årsmötespresidium valdes, så Åke Forsberg fick hålla i ordförandeklubban och Paul Jonsson skriva protokollet.

Årsmötesförhandlingarna blev avklarade och styrelsen omvaldes. Parentation ägde rum över medlemmar, som avlidit under år 2020. Minnesstunden omramades av ljuständning. Diakon Susanne Kallin höll ett finstämt tal och läste en dikt skriven av Atle Burman. Avvtackning skedde med vackra blombuketter.

Trubadur Andreas Nilsson äntrade scenen och underhöll med country, visor och vildmarksballader. Andreas spelade såväl gitarr som munspel. Han visade sig ha en underbart vacker röst med mörka djupa känslolägen. Förutom sina egna skapade alster, så bjöd han på välkända sånger. Country på svenska är en del av hans repertoar. Han tackades med livliga applåder.

Sedan blev det Sune Hörnströms tur att uppträda. Iklädd krimmermössa, så läste han egenhändigt skrivna dikter på mål. Hans kluriga diktkonst framkallade skratt och trevnad.

Fika med gokaka serverades.
Det var trevligt och glatt där medlemmarna satt!

Text Ulla Jonsson