Förening Gullänget

Årsmöte 15 februari 2023

80-tal medlemmar vid PRO Gullängets årsmöte som hölls i Gullängets kyrka

Ordföranden Eva Grundberg hälsade ett 80-tal medlemmar välkomna. Mötet öppnades med några högtidliga ord av kyrkans präst Madeleine Grensjö och därefter följdes parentation över de medlemmar, som avlidit under det gångna året. Fredrik Forsberg sjöng sedan psalmen ”Blott en dag” med vacker stämma.

Åke Forsberg och Paul Jonsson valdes till mötesordförande respektive sekreterare. Styrelsen består till stor del av tidigare valda. Omval gjordes av ordföranden Eva Grundberg, sekreterare Ulla Jonsson och kassör Eva Eriksson. Nyval gällde Jeanette Sehlin som ledamot och Anita Strömgren som revisor.

Verksamhetsberättelsen upplästes och redovisade föreningens skilda aktiviteter under det gångna året.

Mötet avslutades med blommor till presidiet samt till avgående ledamöterna Osvald Nord, Majlis Wallin och Ann-Marie Albinsson.
I efterföljande paus blev det kaffe, tunnbrödsrulle och gokaka och därefter äntrade Fredrik Forsberg scenen och framförde låtar, som verkligen uppskattades.
Han visade sig också vara en vitsig typ, som lockade fram muntra skratt, så en road publik tackade Fredrik för såväl sång som komik och gitarrmusik.
Ulla Jonsson